تزریق ژل بینی

تزریق ژل بینی

فهرست مطالب

تزریق ژل بینی

امروزه انجام جراحی بینی برای داشتن چهره‌ای زیبا و جذاب در میان بسیاری از افراد فارغ از سن و جنسیت آن‌ها رواج پیدا کرده است. اما انجام عمل جراحی عوارض و خطرات بسیار زیادی را به دنبال دارد و ممکن است در نهایت شما را به نتیجه دلخواه نرساند.

به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم راهی را به شما معرفی کنیم که می‌تواند در موارد زیادی جایگزین عمل جراحی بینی شود. تزریق ژل بینی یک راه بدون دردسر برای زیباتر شدن بینی شما است که در این مقاله می‌خواهیم آن را به طور کامل زیر ذره بین ببریم.

منظور از تزریق ژل بینی چیست ؟

در فرایند تزریق ژل یک پرکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این پرکننده می‌تواند انواع مختلفی از ژل باشد. اما به طور معمول از هیالورونیک اسید برای این کار استفاده می‌شود. تزریق انواع پرکننده‌ها به بینی می‌تواند در موارد بسیاری جایگزین جراحی‌های غیر ضروری شده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.

برای انجام این کار ابتدا بینی با استفاده از برخی پمادهای بی‌حسی یا تزریق داروهایی مانند لیدوکایین بی‌حس خواهد شد. سپس مقدار مناسبی از پرکننده با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به زیر پوست بینی تزریق خواهد شد. این فیلرها معمولا اسید هیالورونیک هستند.

عملیات تزریق زیر پوستی در یک مرحله انجام نمی‌شود؛ بلکه پزشک یا متخصص تزریق ژل به بینی باید قسمت‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و چندین بار تزریق را به داخل و خارج بافت انجام دهد. پس از تکمیل شدن این فرایند، پزشک برای رسیدن به شکل طبیعی، بینی را ماساژ می‌دهد تا ظاهر خوبی پیدا کند.

ژل
ژل بینی

تزریق ژل بینی

چه کسانی می‌توانند تزریق ژل بینی را انجام دهند ؟

همه افرادی که بینی طبیعی دارند و یا عمل جراحی بینی انجام داده‌اند می‌توانند از روش تزریق ژل بینی برای اصلاح عیوب ظاهری استفاده کنند. بنابراین کاندیداها و افراد واجد شرایط برای انجام تزریق ژل به بینی از قرار زیر هستند:

  • افرادی که دارای برجستگی‌های کوچک بر روی بینی هستند و قصد رفع آن‌ها را دارند.
  • افرادی که دارای گودی، ناهمواری یا فرورفتگی بر روی بینی هستند.
  • افرادی که بینی آن‌ها ظاهر نامتقارنی دارد.
  • افرادی که دارای بینی تختی هستند و می‌خواهند یک پل یا برجستگی را بر روی بینی خود ایجاد کنند.
  • افرادی که در ناحیه نوک بینی دارای افتادگی هستند و می‌خواهند این قسمت را لیفت کنند یا بالا ببرند.

از تزریق ژل بینی در چه مواردی می‌توان استفاده کرد ؟

همانطور که گفتیم تزریق ژل بینی در بیشتر موارد می‌تواند جایگزینی برای عمل بینی باشد؛ اما این موضوع در همه موارد صادق نیست. به همین دلیل زمانی که برا تزریق ژل در ناحیه بینی به مطب دکتر عاطفه فیضمند مراجعه می‌کنید؛ باید دقیقا شرایط خود را توضیح داده و به متخصص بگویید که انتظار چه تغییری را دارید. در این صورت خواهید فهمید که آیا این کار می‌تواند راه حل خوبی برای رفع مشکل شما باشد یا خیر؟

تعدادی از مشکلاتی را که می‌توان با استفاده از تزریق ژل به بینی برطرف کرد:

  • برطرف کردن مشکل انحراف بینی،
  • تجدید ساختار در بینی‌های کوچک،
  • اصلاح ظاهری و صاف کردن بینی‌های قلاب شکل،
  • برطرف کردن قوزهای متوسط بینی،
  • برطرف کردن افتادگی خفیف یا متوسط در سر بینی،
  • اصلاح بینی پس از انجام عمل جراحی رینوپلاستی،
  • اصلاح نوک بینی پس از جراحی،
  • برطرف کردن مشکل بینی‌هایی که سر آن‌ها بالا است.
  • اصلاح فرورفتگی یا برآمدگی در ناحیه پره‌ها،
  • اصلاح ظاهری بینی‌های پهنی که ظاهر کوبیده دارند.
  • اگر مشکل شما در تیغه و استخوان بینی گوشتی باشد؛ نمی‌تواند از تزریق ژل برای برطرف کردن آن استفاده کرده و نیاز به عمل جراحی خواهید داشت.
ماندگاری
ماندگاری تزریق ژل بینی

مدت زمان انجام عمل بینی بدون جراحی چقدر است؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تزریق ژل به بینی یا لیفت بینی بدون جراحی، کم بودن زمان مورد نیاز برای انجام آن است. جلسه‌هایی که برای تزریق ژل در این ناحیه انجام می‌شوند؛ معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشند. بنابراین شما می‌توانید در عرض ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به فرم دلخواه خود در ناحیه بینی برسید.

نکته مهم اینجا است که بسته به نیاز و تشخیص پزشک ممکن است که نیاز به تمدید ژل در فاصله‌های زمانی مشخص پیدا کنید. بنابراین در ابتدای کار باید یک برنامه زمانی را از پزشک خود دریافت کنید تا با استفاده از آن بتوانید در زمان مقرر برای تمدید مراجعه کنید.قبل و بعد از تزریق ژل بینی

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل بینی

بیشتر فیلرهایی که در تزریق ژل به بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ موقتی هستند. به عبارت بهتر توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان این است که هرگز نباید از گزینه‌های دائمی استفاده کنید؛ زیرا این روش‌ها عوارض زیادی را در پی خواهند داشت.

پرکننده‌های بینی به مرور زمان توسط بدن جذب شده یا اینکه حل می‌شوند؛ به همین دلیل ماندگاری نتایج به دست آمده از تزریق ژل بینی از حدود ۳ ماه تا ۲ سال متفاوت است. البته اگر از نتیجه این تزریق رضایت نداشتید؛ می‌توانید ژل را از بینی خارج کرده و از روش لیفت بینی با ژل معکوس استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید تا زمان جذب ژل‌ها توسط بدن صبر کرده و سپس برای تمدید تزریق ژل به مطب معتبر مراجعه کنید. همین ماهیت موقتی بودن تزریق ژل در ناحیه بینی یکی از دلایل استفاده از اسید هیالورونیک در این روش است. زیرا در صورت نیاز می‌توان با استفاده از هیالورونید این ژل را حل کرده و آثار به وجود آمده در اثر ژل را برطرف کرد.

مزیت‌های تزریق ژل به بینی

تزریق ژل به بینی یک پیشنهاد بسیار عالی به افرادی است که در انجام عمل جراحی تردید دارند و یا به دلایل مالی یا جسمی، امکان عمل جراحی برای آن‌ها وجود ندارد. انجام این کار مزیت‌هایی را در پی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

به دست آوردن نتایج آنی و نیمه ماندگار

یکی از بزرگترین مزیت‌های تزریق ژل در ناحیه بینی این است که شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام این کار نتیجه آن را مشاهده کنید. هرچند این نتیجه نهایی نیست؛ با این حال تغییرات در چهره شما قابل مشاهده هستند.

تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی

علاوه بر این نتیجه به دست آمده از تزریق ژل مدت زیادی ماندگاری دارند و در صورت نیاز می‌توان به سادگی آن‌ها را ترمیم کرده و یا تغییر داد. در نتیجه اگر از عوارض عمل جراحی، سختی‌های پس از آن، خونریزی و هزینه عمل بینی نگران هستید؛ تزریق ژل در ناحیه بینی می‌تواند نتیجه مشابهی را برای شما به ارمغان آورد.

اگر مشکلاتی از قبیل پولیپ بینی دارید؛ با استفاده از تزریق ژل نمی‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. برای این کار نیاز به عمل جراحی خواهید داشت.

پرداخت هزینه کمتر

عمل جراحی بینی با در نظر گرفتن هزینه معاینه‌های قبل و مراقبت‌های پس از آن، یک عمل بسیار پرهزینه محسوب می‌شود. هرچند مقدار پولی که باید برای این کار بپردازید بسته به پزشک و بیمارستان متفاوت خواهد بود؛ با این حال پزشکان حاذق در این زمینه دستمزد کمی را دریافت نمی‌کنند. این در حالی است که تزریق ژل به بینی بسیار کم‌هزینه‌تر است.

مدت ریکاوری کوتاه مدت

شما می‌توانید در زمان استراحت پس از یک روز کاری و یا حتی در زمانی که مرخصی ساعتی از محل کار خود گرفته‌اید؛ برای تزریق ژل به بینی مراجعه کنید. زیرا انجام این کار هیچ نیازی به دوره ریکاوری ندارد و شما می‌توانید بلافاصله پس از اتمام جلسه و تزریق، به محل کار خود برگردید.

یکی از بزرگترین مزیت‌های عمل بینی بدون جراحی این است که هیچ آثاری از کبودی پس از تزریق در ناحیه اطراف بینی و زیر چشم‌ها وجود نخواهد داشت و نیازی به پانسمان آن نیست. البته داشتن مقدار کمی درد و تورم پس از تزریق طبیعی است که هیچ اختلالی را در کارهای روزانه شما به وجود نخواهد آورد.

غیر تهاجمی بودن

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ تزریق پرکننده‌های بینی، غیر تهاجمی بودن آن است؛ از این نظر می‌توان گفت که تزریق ژل به طور ۱۰۰ درصد از حالت تهاجمی بودن دور است. زیرا این کار تنها با تزریق چند سوزن بسیار نازک انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی عمومی نخواهد داشت.

بنابراین اگر شما فردی هستید که به دلیل شرایط جسمانی خود نباید تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید؛ می‌توانید از تزریق ژل برای بهبود شکل ظاهری بینی خود استفاده کنید.

عدم وجود آثار زخم یا بخیه بر روی بینی

یکی از مشکلات اصلی افرادی که عمل جراحی بینی انجام می‌دهند؛ باقی ماندن جای بخیه در اطراف پره‌های بینی و زیر آن است که در برخی از موارد ممکن است قرمز شده و یا ملتهب شود. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. تزریق ژل در ناحیه بینی چنین عارضه‌ای را به دنبال نخواهد داشت؛ زیرا سوزن‌هایی که برای این کار استفاده می‌شوند بسیار ظریف هستند و هیچ جایی از خود باقی نمی‌گذارند.

عوارض جانبی تزریق ژل به بینی

عوارض تزریق ژل در ناحیه بینی بسیار کم است و از این نظر اصلا با عمل جراحی بینی قابل مقایسه نیست. پس از تزریق ممکن است یک تورم بسیار خفیف در این ناحیه ایجاد شده و یا مقدار بسیار کمی کبودی و قرمزی در آن دیده شود. که این عوارض کاملا موقتی هستند و ظرف یک یا دو روز از بین خواهند رفت.

علاوه بر این دردی که در اثر تزریق ژل در ناحیه بینی ایجاد می‌شود؛ بسیار اندک است و احساس ناراحتی زیادی را به وجود نخواهد آورد. این درد با استفاده از داروها یا کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی به طور کامل برطرف می‌شود.

احساس سفتی یا برآمدگی بر روی بینی تا ۲ هفته طبیعی است؛ اما در صورتی که احساس کردید ژل‌ها در یک ناحیه جمع شده‌اند، از ماساژ دادن آن یا فشار دادن بر روی این قسمت خودداری کنید. برای برطرف کردن این مشکل باید نزد پزشک خود بروید تا با ماساژ، به صورت تدریجی و آهسته این مشکل را برطرف کند.

تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی تزریق ژل بینی

البته باید دقت کنید که خفیف بودن این عوارض و شدت آن‌ها در گرو مراجعه به یک مطب معتبر است؛ زیرا مهارت پزشک هم در نتیجه کار و هم در عوارض ایجادشده در اثر آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ما در مطب دکتر عاطفه فیضمند در تلاش هستیم تا با استفاده از نیروهای متخصص و آموزش‌دیده و مواد باکیفیت، به شما در کسب نتایج دلخواه کمک کنیم.

یکی از عوارض بسیار نادری که در اثر تزریق ژل به بینی به وجود می‌آید؛ انسداد شریان‌های خونی و توقف جریان خون در آن‌ها است. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که پزشک از مهارت کافی برای تزریق برخوردار نباشد؛ در نتیجه پر کننده به طور مستقیم وارد شریان خواهد شد و یا بر روی آن فشار وارد خواهد کرد. هر دوی این موضوعات در صورت مراجعه به مطب دکتر عاطفه فیضمند قابل پیشگیری هستند.

چه کسانی نباید از تزریق ژل به بینی استفاده کنند؟

هرچند تزریق ژل در ناحیه بینی یک روش کاملا غیر تهاجمی است؛ اما انجام آن برای برخی از افراد توصیه نمی‌شود. این افراد عبارت‌اند از:

  • بانوان باردار یا شیرده
  • افراد زیر ۱۸ سال
  • افرادی که به بیماری‌های خود ایمنی یا دیابت مبتلا هستند.
  • افرادی که قصد انجام اقدامات زیبایی مانند لیزر یا لایه برداری را به مدت یک هفته پس از تزریق دارند.
  • پیش از تزریق ژل در نایحه بینی باید چه نکاتی را بدانیم؟
  • یکی از توصیه‌های مهمی که به افراد در زمان تزریق ژل در ناحیه بینی می‌شود؛ این است که یک هفته پیش از انجام این کار نباید سیگار یا الکل مصرف کنند. به علاوه مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین‌های E، C، آسپیرین و بروفن ممنوع است؛ زیرا باعث ایجاد کبودی خواهد شد.

نکته مهم دیگر این است که در زمان انجام تزریق ژل پوست شما باید کاملا تمیز بوده و از هیچ ماده آرایشی بر روی آن استفاده نشده باشد.

پس از تزریق ژل به بینی باید چه کار کرد؟

  • پس از تزریق کردن ژل در ناحیه بینی باید تا ۲ هفته از انجام فعالیت‌های شدید بدنی بپرهیزید؛ زیرا این فعالیت‌ها می‌توانند جریان خون را افزایش داده و باعث ایجاد قرمزی یا حتی خونریزی شوند.
  • تا برطرف شدن کامل آثار قرمزی و ورم پس از تزریق، از رفتن به استخر، سونا یا جکوزی خودداری کنید.
  • از آناناس تازه استفاده کنید؛ زیرا این میوه سرشار از مواد مفیدی مانند آرنیکا و بروملین است که می‌توانند بهبودی تزریق ژل به بینی را سرعت ببخشند.
  • در شش ساعت اول پس از انجام تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان کبودی آن به حداقل برسد.
  • تا ۷۲ ساعت پس از تزریق و به توصیه پزشک، از کپسول سفالکسین استفاده کنید.
  • بعد از تزریق از آرایش کردن اجتناب کنید اما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از وارد شدن هرگونه فشار به بینی به مدت یک هفته خوددای کنید.

هزینه تزریق ژل بینی

هزینه تزریق ژل بینی با توجه به نوع برند ژل مورد استفاده متفاوت می باشد. هزینه تزریق در مطب دکتر عاطفه فیضمند به ازای هر سی سی بین ۲/۵ تا ۳ میلیون تومان می باشد.

نمایش کلیه خدمات مطب

مشاوره: 09366858691