Subscision

سابسیژن چیست و چگونه انجام می شود؟

فهرست مطالب

سابسیژن به عنوان یکی از مؤثرترین روشهای درمان اسکار آکنه‌ فرو رفته، نقش بسزایی در رفع این عوارض پوستی دارد. در این روش با جداسازی لایه‌های به هم چسبیده پوست، فرورفتگی‌های ناشی از اسکار، درمان شده پوست این نواحی با قسمتهای دیگر هم سطح می‌گردد. در ادامه با سابسیژن و هر آنچه به این روش مربوط می‌شود بیشتر آشنا خواهیم شد.

دکتر عاطفه فیضمند، با بهره گیری از سالها تجربه در زمینه رفع آکنه و اسکار ناشی از آن به روشهای مختلف از جمله سابسیژن، آماده ارائه خدمات به مراجعین محترم در تهران می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

سابسیژن چیست؟

سابسیژن یکی از روشهای درمان اسکار زخم و آکنه است. در این تکنیک درمانی، پزشک با استفاده از یک وسیله تیز و برنده، قسمت آسیب دیده را که موجب از بین بردن و آسیب دیدن بافتهای سالم کناری میشود را برمیدارد.

ساب سیژن چیست
ساب سیژن چیست

با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد. زخم ناشی از آکنه دارای یک لنگرگاه متصل به بافت اصلی پوست است. در subcision با استفاده از یک ابزار تیز، این لنگرگاه از هم شکسته شده و ارتباط بافت آسیب دیده با بافت سالم پوست، از بین می رود. با انجام این کار، یک لخته خون در زیر پوست ایجاد شده که شرایط را برای افزایش تولید کلاژن و بازسازی بافت آسیب دیده، مهیا میکند.

مراحل انجام سابسیژن

برای انجام سابسیژن ابتدا محل درمان به صورت موضعی بی حس می‌شود. پس از بی حسی کامل پوست، سوزنهای بسیار ظریف و نازکی در سطح پوست فرو رفته و در زیر پوست به حرکت در می‌آیند. با این کار اسکارها به صورت افقی بریده می شوند و از پوست جدا می‌گردند که در این شرایط، حالت فرو رفتگی پوست به طور مطلوبی رفع خواهد شد و پوست هم سطح می‌شود.

سابسیژن در چه مواردی کاربرد دارد؟

در معاینه پوستی که دچار اسکار فرو رفته است، ابتدا پزشک، پوست را می‌کشد؛ اگر پس از کشیده شدن پوست همچنان اسکارها نمایان بود، یعنی اسکارها به لایه‌های عمقی تر پوست متصل هستند و در این شرایط با استفاده از سابسیژن می‌توان ارتباط آنها را قطع نمود؛ که این کار به بهبود سطح پوست می‌انجامد. البته معمولاً در این موارد سابسیژن به تنهایی اسکارها را درمان نمی‌کند و در کنار آن از روشهای دیگری مانند کراس، میکرونیدلینگ و لیزر نیز طبق صلاحدید پزشک ممکن است کمک گرفته شود.

مراقبت های قبل از سابسیژن

  • شب قبل از سابسیژن حمام نمایید
  • پاک کردن پوست از مواد آلاینده، لوازم آرایشی و چربی قبل از انجام سابسیژن
  • پرهیز از مصرف الکل، دخانیات و داروهایی که موجب افزایش خونریزی و عدم ترمیم فوری پوست می‌شوند
  • در صورت مصرف دارو، با پزشک خود مشورت نمایید
  • اگر بیماری خاص یا حساسیت دارو دارید پزشک را از آن مطلع سازید
  • اگر مستعد تبخال هستید، به پزشک اطلاع دهید
  • درمان آکنه فعال پیش از سابسیژن الزامی است
  • در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک اطلاع دهید

مراقبت های پس از سابسیژن

  • حفاظت از پوست در مقابل اشعه خورشید
  • استفاده از کرم های ترمیم کننده موضعی، برای بهبود سریع تر پوست
  • مصرف کامل و به موقع آنتی بیوتیک‌های تجویزی برای پیشگیری از عفونت
  • در صورت احساس درد می‌توانید از مسکن‌های خوراکی استفاده کنید
  • در هنگام استراحت حتمأ روی کمر خوبیده و زیر سر خود را بلند نگه دارید
  • از دستکاری محل درمان و قرار گرفتن در محیط‌های گرم و پر حرارت بپرهیزید
سابسیژن چیست
سابسیژن چیست

عوارض سابسیژن

سابسیژن روشی غیر جراحی و کم تهاجمی بوده که در صورت انجام توسط پزشک مجرب و در محیطی استریل، جز تورم، قرمزی و التهاب پوست، همچنین احساس درد مختصر در محل درمان، عارضه خاص دیگری ندارد؛ که البته این مشکلات هم نهایتاً پس از گذشت 7 الی 10 روز به طور کامل برطرف می‌شوند.

تعداد جلسات مورد نیاز ساب سیژن

پوست افراد با یگدیگر متفاوت است به همین دلیل، نمی توان بطور قطعی تعداد دقیقی از جلسات را براي تمامی افراد به صورت یکسان در نظر گرفت. در واقع تعداد جلسات مورد نیاز براي سابسیژن به موارد متعددی از جمله توانایی کلاژن سازی پوست، نوع فرورفتگی و ميزان عمق فرورفتگی‌ها وابسته است.

با این وجود و در وضعیت کلی تعداد 3 تا 6 جلسه با فاصله زمانی یک ماهه، براي درمان اسکارهای با عمق متوسط کفایت می‌کند. البته در مواردی هم طبق صلاحدید پزشک، یک جلسه ساب سیژن کافی است.

هزینه ساب سیژن

برای برآورد هزینه سابسیژن نیاز به معاینه و تخمین تخریب پوست می‌باشد که در جلسه مشاوره به اطلاع مراجعین خواهد رسید.

نمایش کلیه خدمات مطب

مشاوره: 09366858691