لیپوماتیک برای چه کسانی ممنوع است

لیپوماتیک برای چه کسانی ممنوع است

فهرست مطالب

قبل از اینکه لیپوماتیک انجام شود، ابتدا بیمار باید در جلسه مشاوره آن حضور پیدا کند. در این جلسه در مورد عوارض، خطرات احتمالی، مراقبت های پس از لیپوماتیک و نکاتی که بیمار باید به آن توجه داشته باشد، صحبت می شود. همچنین قبل از انجام لـیپوماتیک، بیمار باید آزمایشاتی را که پزشک تجویز کرده است، انجام دهد.

پس از اینکه پزشک نتایج آزمایشات را ملاحظه کرد، در صورتی که نتیجه را رضایت بخش ببیند، لـیپوماتیک را برای بیمار انجام می دهد. در غیر اینصورت پزشک از انجام این روش صرف نظر می کند و در عین حال توصیه های لازم را نیز به بیمار برای خودداری از انجام این روش ارائه می دهد.

لیپوماتیک
لیپوماتیک یا پیکرتراشی

لیپوماتیک برای چه کسانی ممنوع است؟

طبق نظر متخصصین لـیپوماتیک همه افراد و بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند تا عمل لیپومـاتیک را انجام دهند، گزینه مناسبی نیستند و نمی توان این روش را برای آنها انجام داد. از جمله دلایل منع لیـپوماتیک می توان موارد زیر را نام برد:

1.چاقی مفرط

اولین کسانی که باید از انجام روش لیپوماتیـک صرف نظر کنند، افرادی هستند که به چاقی مفرط مبتلا شده اند. روش لیپوماتیـک برای از بین بردن چربی ها در یک نقطه خاص از بدن می باشد.

در این صورت کسی که از چاق بودن شکم خود رنج می برد و یا قسمتی از بدن او بیش از حد چاق است که با کل اندام او متناسب نیست، بهترین روش برای تناسب اندام، لیپوماتیـک است. اما لیپوماتیـک برای کسی که به طور کامل بدن او چاق یکدست است، مناسب نیست. زیرا باید لیپوماتیـک را در تمامی نقاط بدن او انجام داد. در حالی که زیاده روی در انجام این روش، خطراتی را متوجه بیمار می کند.

پزشکان توصیه می کنند که افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، ابتدا با ورزش و برنامه غذایی مناسب یک دوره چند ماهه و یا یک ساله را طی کنند. پس از اینکه وزن آنها تا حد زیادی کاهش یافت، این بار اگر قسمتی از بدن آنها لاغر نشد (برای مثال چربی های شکم دیر آب می شود و با وجود لاغر شدن، باز هم شکم به اندازه کوچک نمی شود)، می توانند از روش لیپوماتیک استفاده کنند.

2.بیماران مبتلا به هموفیلی

بیماری هموفیلی از انعقاد خون در زمان خونریزی جلوگیری می کند. این امر موجب می شود تا خون زیادی از بدن بیمار خارج شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، به هیچ عنوان نباید به فکر انجام لیپوماتیک باشند. حتی توصیه می شود بیمارانی که در سلامت کامل هستند، تا چند هفته قبل از لیپوماتیک، از داروهای ضد انعقاد خون از جمله آسپرین، وارفارین و … نیز استفاده نکنند. زیرا در زمان انجام درمان لیپوماتیک خطری آنها را تهدید نکند.

لیپوماتیک
لیپوماتیک

3.ابتلا به بیماری های عفونی

اگر فرد به بیماری عفونی مبتلا باشد، سیستم ایمنی او به شدت تضعیف می شود. در این صورت توانایی تحمل روش لیپوماتیک را ندارد. از جمله بیماری های عفونی می توان به دیابت شدید، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و … اشاره کرد. در صورتی که پزشک پس از مشاهده نتیجه آزمایش این بیماران، تشخیص دهد که انجام لیپوماتیک هیچ خطری را متوجه آنها نمی کند، می توانند برای انجام آن آماده شوند. البته قبل از انجام لیپوماتیک باید داروهایی را که پزشک تجویز کرده، مصرف شوند.

4.ابتلا به بیماری قلبی و حساسیت به لیدوکائین

در روش لیپوماتیک از بیهوشی استفاده نمی شود. به همین دلیل بیماران قلبی هم می توانند از این روش استفاده کنند. اما اگر بیمار همزمان به بیماری قلبی مبتلا باشد و در عین حال به مواد بی حس کننده از جمله لیدوکائین هم حساسیت داشته باشد، نمی تواند از این روش استفاده کند. زیرا انجام روش لیپوماتیک باید با بی حس کننده ها انجام شود. اگر فرد به این مواد آلرژی داشته باشد، پزشک باید روش بیهوشی استفاده کند که البته بیهوشی هم برای بیماران قلبی خطرناک است. همچنین افرادی که به فشارخون بالا مبتلا هستند، باید از انجام این روش صرف نظر کنند.

نمایش کلیه خدمات مطب

مشاوره: 09366858691