انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

فهرست مطالب

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن، افراد مختلف دارای انواع پوست متفاوتی می باشند و روش های متفاوتی برای مراقبت از انواع پوست وجود دارد. در این مقاله دکتر عاطفه فیضمند به این موضوع پرداخته است.

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

پوست چرب

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

برخی از افراد زمانی که به حمام می روند و صورت خود را شستشو می دهند، بعد از حمام نیز احساس می کنند صورت آنها چرب است و کامل شسته نشده است.باید بدانند که آنها دارای پوست چرب می باشند.

این دسته از افراد پوست براق و روشنی دارند و جوش های زیادی روی صورت خود می زنند. بنابراین باید از شستشو دهنده هایی استفاده نمایند که قدرت شستشوی آنها بسیار زیاد است. پاکسازی پوست دوره ای از بهترین روشهای مراقبت از پوست چرب می باشد.

انواع پوست
انواع پوست

جوش صورت

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

افراد دارای پوست چرب، بیش از حد روی پوستشان جوش می زند، به همین دلیل این این افراد سعی می کنند درون آنها را خالی کنند.
ساده ترین روش برای کمک به جوانسازی پوست دست نزدن به پوست است.

نکته: محصولات آرایشی و بهداشتی برای افرادی که دارای پوست چرب هستند ممکن است بسیار زیاد اهمیت داشته باشد. زیرا ممکن است اگر از بهترین نوع آن استفاده نکنند دچار بیماری های پوستی جوش صورت شوند.

پوست خشک

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

افرادی هم هستند که بعد از حمام کردن احساس می نمایند که پوستشان خشکه زده و پوسته پوسته شده است. این دسته از افراد دارای پوست خشک و حساسی هستند. این افراد باید از صابون ها و محلول های شستشو که مناسب پوست های خشک و حساس می باشد، استفاده کنند.

لزوم استفاده از نرم کننده

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

بسیاری از کسانی که دارای پوست خشک هستند، درمعرض خطر آسیب های پوستی هستند به همین دلیل آنها باید به طور دائم از پوست خود مراقبت کنند تا دچار آسیب های پوستی نشوند. توصیه میشود این افراد از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند، چرا که آنها میتوانند لطافت و نرمی پوست را حفظ کنند.

پوست معمولی

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

اگر شما بعد از حمام احساس می کنید پوستتان به خوبی تمیز شده  و دیگر روی آن چربی وجود ندارد ولی بعد از چند روز باز هم احساس می کنید پوستتان چرب شده است، باید بدانید که پوست شما معمولی می باشد. انتخاب کردن شوینده ها شستشوی صورت برای پوست های معمولی آسان می باشد. چرا که این دسته از افراد هر نوع شوینده ای را می توانند استفاده کنند.

پوست مختلط

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

این نوع از پوست دارای چربی زیادی است ولی این چربی در برخی از نقاط پوست وجود دارد و دیگر نقاط پوست چرب نیست.
توصیه میشود افرادی که پوست آنها به این شکل است حتما در انتخاب شوینده پوست و مصرف آن با پزشک متخصص در زمینه زیبایی و پوست مشورت کنند.

لزوم استفاده از محصولات طبیعی

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

این دسته از افراد، باید از محصولات طبیعی استفاده کنند و اگر از محصولات شیمیایی استفاده کنند ممکن است پوست آنها را بسیار خشک تر کند.
محصولاتی دارای عطر و رایحه هستند برای این دسته از افراد به هیچ عنوان مناسب نمی باشند، به همین دلیل باید از محصولاتی که الکل ندارند استفاده نمایند تا پوست آنها همیشه تمیز و زیبا باقی بماند.

نحوه
نحوه مراقبت از پوست

پوست حساس

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

افرادی که نوع پوست آنها، پوست حساس (پوست ترکیبی) است از هر نوع لوازم آرایشی نمی توانند استفاده کنند چرا که پوست آنها همیشه تاحدودی ملتهب و قرمز میباشد.

توجه: محصولاتی که ترکیبات شیمیایی بسیار قوی دارند برای این دسته از افراد به هیچ عنوان مناسب نمی باشد و پوست آنها را ملتهب تر می سازد.

برای مراقبت از این نوع پوست، باید از مواد آرایشی طبیعی تر استفاده شود که الکل و مواد شیمیایی کمتری در آنها به کار برده شده است.

محصولاتی که عصاره های آلوئه ورا دارند، بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی برای این دسته از افراد به شمار می رود. شما برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای این نوع از پوست ها باید با پزشک مشورت کنید تا یکی از بهترین آنها را به شما معرفی کند.

چند نکته در مورد انواع پوست

انواع پوست و نحوه مراقبت ازآن

  • طبق توضیحاتی که در بالا ارائه نمودیم شما به خوبی با انواع پوست ها آشنا شده اید و به خوبی می دانید که اکنون دارای چه نوع پوستی هستید.
  • شما اگر در بین هر یک از انواع پوستی که در بالا گفته شده قرار گرفته باشید، توصیه میشود حتما به زیبایی و لطافت پوست خود اهمیت بسیار زیادی دهید، چرا که پوست صورت شما از جمله مهمترین و اساسی ترین قسمت بدن تان به شمار می رود که در زیبایی شما نقش بسیاری دارد.
  • برخی از افراد با پوست خود مهربان نیستند و به سختی با پوست با خود رفتار میکنند بههمین دلیل ممکن است که آسیب جدی به پوست شان وارد کنند، آنها باید به خوبی نوع پوست خود را بشناسند و با استفاده از بهترین ومتنوع ترین روش ها برای زیبایی پوست خود تلاش کنند.
  • روش های متعدد خانگی در نگهداری و مراقبت از انواع پوست وجود دارد که میتواند در این زمینه موثر باشند، شما از آنها هم می توانید برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید.
  • در کلینیک های زیبایی و درمانی نیز از آنجایی که پزشک به خوبی انوع پوست ها را میشناسد به را حتی میتواند نوع پوست شما را تشخیص دهد، و همچنین می تواند با استفاده از بهترین روش ها، پوست شما را زیبا و لطیف کند.
  • بنابراین یکی از مهمترین نکاتی که در زیبایی صورت شما نقش دارد شناسایی نوع پوست تان می باشد و اینکه چه نوع محصولی را برای آرایش و شستشوی آن انتخاب کنید هم دارای اهمیت زیادی می باشد.

نمایش کلیه خدمات مطب

مشاوره: 09366858691