رادیوفرکانسی

رادیوفرکانسی (RF)

فهرست مطالب

درمان‌های رادیوفرکانسی (RF) روش‌هایی هستند که شامل استفاده از دستگاه انرژی راديوفرکانسی (آر اف) برای گرم کردن و سفت کردن بافت جهت افزایش جریان خون و شکستن سلولیت و چربی می‌باشند.

راديوفرکانسی با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست توسط امواج رادیویی و شکستن سلول‌های چربی کار می‌کند، بنابراین کاملا غیر تهاجمی و غیر جراحی است. انرژی رادیوفرکانسی پوست را بدون آسیب رساندن به آن حرارت می‌دهد تا سلول‌های چربی را از بین ببرد و تولید کلاژن را تحریک کند، که در نتیجه باعث بهبود پوست و کشش پذیری آن می‌شود.

اگر از تجمع چربی‌های اضافی در نقاط خاصی از بدن خود رنج می‌برید و انجام ورزش و رژیم غذایی نیز قادر به رفع چاقی موضعی در شما نبوده است، روش درمانی رادیوفرکانسی را امتحان کنید. رادیو فرکانسی در مقایسه با دیگر روش‌های درمانی دارای اثر بخشی بیشتر و خطرات کمتری است. 

انواع


یک قطبی (تک قطبی)

یک قطبی یا تک قطبی به دستگاه دارای یک قطب یا الکترود اشاره دارد. با انتقال تک قطبی، جریان از یک الکترود (دستگیره) دستگاه تولید کننده در طول بدن جریان می‌یابد و با حداکثر مقاومت در ناحیه اطراف نوک ابزار دستی مواجه می‌شود، که در آن نقطه حرارت‌دهی بافت در لایه‌های زیر پوست اتفاق می‌افتد.

از یک اتصال به زمین یا پد بازگشتی نیز استفاده می‌شود، که به پشت یا شکم بیمار متصل می‌گردد، تا مسیر کم مقاومتی برای بازگشت جریان به دستگاه تولید و مدار الکتریکی را تکمیل کند.

درمان رادیوفرکانسی
درمان رادیو فرکانسی

دوقطبی

دو قطبی به دستگاه دارای دو قطب یا الکترود اشاره دارد. در روش دو قطبی، جریان از دستگاه تولید کننده تنها در طول بافتی که بین دو الکترود روی دستگیره است جریان می‌یابد. این الکترودها مدار الکتریکی را شروع و کامل می‌کنند. از این رو، با زوش دو قطبی، هیچ جریانی از بقیه بدن عبور نمی‌کند، بنابراین هیچ پد اتصال به زمین یا بازگشتی لازم نیست. در همه انواع انواع آر اف لاغری، مقاومت در برابر عبور جریان در بافت است و نه الکترود که اثر حرارتی را تولید می‌کند.

مزایای لاغری با رادیوفراکنسی


  •  ایجاد پوستی نرم‌تر و سفت‌تر که باعث کاهش ظاهر سلولیت در برخی از قسمت‌های بدن از طریق کاربرد فناوری رادیوفرکانسی می‌شود که باعث می‌گردد پوست سفت‌تر شود در حالی که سلول‌های چربی را برای داشتن پوستی نرم‌تر کاهش می‌دهد یا به حداقل می‌رساند.
  •  پوست را به گونه‌ای محکم می‌کند که ممکن است ظاهر افتادگی پوست را کاهش دهد و به کم کردن ترک‌های پوستی پس از بارداری کمک کند.
  •  از انرژی رادیوفرکانسی استفاده می‌کند که اساسا باعث می‌شود تا سلول‌های چربی و محتوای چربی را حل کند و از طریق سیستم دفع مواد زائد بدن کاهش دهد. به عبارت دیگر، این روش چربی بدن را به آرامی در طول زمان و با درمان‌های مکرر ذوب می‌کند (به احتمال زیاد به چندین ماه و حداقل 4 تا 5 درمان نیاز خواهید داشت، اما شما می‌توانید این مراجعات را با روش‌های جوانسازی پوستی ترکیب کنید).

متقاضیان


متقاضی مناسب برای درمان‌های لاغری موضعی با رادیوفراکنسی بدن، فردی است که به طور کلی متناسب و سالم است و انتظارات واقع‌بینانه در مورد آنچه که می‌تواند به دست آید، دارد. درمان‌های رادیوفرکانسی بدن روش‌های کاهش وزن نیستند، اما می‌توانند به طور قابل توجهی شکل بدن شما، پوست و ظاهر سلولیت را بهبود بخشند. موارد منع درمان با رادیوفرکانسی بسیار کم هستند.

تنها افرادی که نباید این درمان را انجام دهند، کسانی هستند که دارای دستگاه‌های ضربان ساز قلب، دریچه قلب یا اتصالات مصنوعی فلزی هستند، زیرا جریان RF ممکن است با آن‌ها تداخل یابد. زنان باردار نیز نباید تا بعد از زایمان تحت درمان قرار بگیرند.

نواحی قابل درمان با رادیوفرکانسی


روش لاغری موضعی با تکنیک رادیوفریکوئنسی(آر اف) می‌تواند برای رفع چربی‌های اضافی بر روی شکم، باسن و ران‌ها، کاهش سلولیت و سفت کردن افتادگی پوست به علت کاهش وزن یا حاملگی استفاده شود.

قبل از درمان


باید سعی کنید از انجام هر کاری که پوست شما را قبل از درمان تناسب اندام با آر اف تحریک می‌کند، اجتناب نمایید. این موارد شامل آفتاب گرفتن (طبیعی یا مصنوعی) است. اپراتورهای این دستگاه کسی که به عنوان مثال دچار آفتاب سوختگی باشد را درمان نمی‌کنند، زیرا احتمال بیشتر شدن درد در اثر گرمای بیش از حد به پوست آسیب دیده، وجود دارد.

با این حال رنگ برنزه تثبیت شده مشکلی ندارد. بعضی از زنان احساس می‌کنند که پوست آنها درست قبل و در طول دوران قاعدگیشان، حساس‌تر می‌شود. بنابراین اگر یک زن هستید، باید در هنگام رزرو وقت ملاقات، این اثر آستانه درد را در نظر بگیرید.

روش


رادیو فرکانسی صورت
رادیو فرکانسی صورت
  1.  بسته به تحمل درد در شما، یک کرم بی‌حسی موضعی ممکن است مدت کوتاهی قبل از درمان به پوست شما اعمال شود تا کمی پوست را بی‌حس کند. این کرم به طور معمول با استفاده از تمیز کننده‌های الکلی، بلافاصله قبل از اینکه پزشک شما این فرآیند را آغاز کند، برداشته می‌شود.
  2.  با توجه به دستگاه مورد استفاده و پزشک شما، ممکن است یک توری درمان روی ناحیه کشیده شود تا به پزشک در حرکت دادن دستگاه در حالی که انرژی آر اف منتقل می‌شود، کمک کند و به حصول اطمینان از کاربرد درست RF منجر شود.
  3.  پس از آن یک روغن، ژل یا کرم روان کننده نیز روی منطقه تحت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان یک مانع اضافی بین لایه‌های سطح پوست و دستگیره دستگاه عمل می‌کند و عمدتا برای جلوگیری از ساییدگی پوست می‌باشد.
  4.  سپس پزشک شما درمان آر اف را در سراسر ناحیه تحت درمان شروع می‌کند. پس از تکمیل فرآیند، ژل لوسیون آرام بخش یا کمپرس سرد ممکن است روی پوست شما قرار گیرد.
  5.  درمان معمولا بسته به اندازه محل درمان، به مدت 30-90 دقیقه طول می‌کشد.

بهبودی


بلافاصله پس از درمان لاغری با ار اف ممکن است کمی قرمزی روی پوست وجود داشته باشد، اما بهبودی از درمان‌های رادیوفرکانسی بدن بسیار سریع است و هیچ دوره بازیابی به همراه ندارد. شما بلافاصله پس از این فرآیند قادر به بازگشت به کار یا فعالیت‌های عادی خود خواهید بود. برای اطمینان از موفقیت کامل این درمان، باید چند دستورالعمل مراقبتی پس از فرآیند را دنبال کنید. نکات اصلی در مراقبت‌های بعدی عبارتند از:

  •  2 لیتر آب در روز بنوشید.
  •  یک رژیم متعادل سالم شامل میوه و سبزیجات تازه را دنبال کنید.
  •  حداقل 3 بار در هفته به مدت 30 دقيقه ورزش کنيد.

 اگر از این قواعد ساده پیروی کنید، بهترین شانس ممکن برای موفقیت را خواهید داشت

تعداد جلسات درمان


توصیه می‌شود 1-2 بار در هفته و به طور میانگین 8 تا 10 جلسه در برنامه درمان اولیه انجام دهید. بعد از برنامه 10 جلسه‌ای، یک بار در ماه یک جلسه حفظ نتایج ماهانه مورد نیاز خواهد بود.

آیا درمان ایمنی است؟


موج اولتراسوند طوری تنظیم شده است که دقیقا سلول‌های چربی را هدف قرار می‌دهد، به هیچ وجه به پایانه‌های عصبی رگ‌های پوست و یا اندام‌های داخلی آسیب نمی‌رساند.

نتایج درمان رادیوفرکانسی چه مدت طول می‌کشد؟


سلول‌های چربی که توسط رادیوفرکانسی درمان می‌شوند، بازگشت نخواهند کرد و یا رشد مجدد ندارند، به طوری که یک اثر دائمی ایجاد می‌شود. با این حال، طول مدت زمانی که بدن شکل می‌گیرد، واقعا به دست خود شماست.

میزان غذایی که می‌خورید و میزان ورزشی که می‌کنید نیز بر بدن شما در دراز مدت تاثیر می‌گذارد. بنابراین اگر بیش از میزان مصرفی، کالری دریافت کنید، وزن و چربیتان افزایش می‌یابد و حذف دائمی سلول‌های چربی در اثر درمانتان با افزایش وزن شما پنهان می‌گردد.

خطرات و عوارض


خطرات و عوارض درمان‌های لاغری موضعی با رادیوفرکانسی برای بدن بسیار نادر هستند. ممکن است اندکی قرمزی و تورم و بعضی اوقات تا حدودی کبودی پس از عمل داشته باشید اما تمام این عوارض جانبی موقت هستند. ممکن است بعد از انجام برخی از انواع درمان‌های لاغری موضعی با تکنیک رادیوفریکوئنسی مشاهده کنید که باید به دفعات بیشتری به توالت بروید، زیرا این درمان‌ها باعث تحریک جذب لنفاوی می‌شوند و سلول‌های شکسته شده توسط کبد متابولیزه شده و از طریق ادرار دفع می‌گردند.

هزینه لاغری با رادیوفراکانسی


هزینه RF لاغری می‌تواند بسته به اندازه ناحیه مورد نظر و تعداد درمان مورد نیاز متفاوت باشد. علاوه بر این تخصص پزشک و همین طور هزینه‌های مربوط به محل انجام درمان نیز بر روی هزینه درمان رادیوفرکانسی تاثیر می‌گذارد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه میزان هزینه رادیوفرکانسی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

نمایش کلیه خدمات مطب

مشاوره: 09366858691